"Sometimes I fake my smile but u make it real then"
COpy paste from someone.. Akan dikongsikan love story ye..
Ya Allah..KAU kurniakanlah kekuatan kepada hambaMU yg lemah ini..perbaharuilah imanku yg kian lusuh ini..aminn
Friday, February 14, 2014
Tuesday, June 4, 2013
Adik-Beradik.. Persatuan
Bimillahirrahmanirrahim.. bersawang lagi blog ni.. Sibuk je kebelakangan ni. Ok.. hari berganti hari..siang bertukar malam. dalam organisasi pun dah bertukar orang,jawatan baru. Sebelum tu,agak sedih sebab akan berpisah dengan mantan-mantan persatuan pada sem akhir mereka ini. ermm =(
ni kepimpinan yang lama.. yang baru? nanti gambarnya akan menyusul kemudian.
Selepas tu, kami ada kem exco.. dengan tujuan melatih exco2 yang sedia ada dan exco2 baru dalam berpesatuan, melakukan kertas kerja dan macam2 lagi perkara yang pernah aku rasa sepanjang berpesatuan ni.
Frame ni dapat masa kem exco.. tukar2 hadiah sesama kami batch lama.. selain hadiah masing2.
Nanti tunggu bahagian seterusnya. Sekarang ni nak stdy jap. ok ^_^
Saturday, March 9, 2013
Thursday, March 7, 2013
usrah kita~~
assalamualaikum..
Untuk entry kali ini..saya nak kongsikan apa yg saya dapat dari usrah tadi.
Untuk menjadi mahasisawa/wi sejati,kita perlu ada 5 masa untuk:
1.masa membaca al-Quran
2. masa untuk stdy
3.masa untuk bermunajat(taubat)
4. masa untuk bersosial
5.masa untuk uruskan diri
Penerangan:
1. Menurut Ibn
Qayyim: jika tiada waktu utk membca al-Quran..sia-sia. Ibaratnya kita “habiskan
masa tanpa apa2 tujuan”. (yg ni xngat kta2 oleh sapa). Nanti,roh kita sakit.
2. Waktu study-bkn
sahaja study bidang kita(kos kita),kita perlu tambah lagi ilmu lebih luas.
3. Malam adalah
waktu sesuai untuk munajat. =)
4. Masa sosial-melakukan
amar ma’ruf nahi mungkar..
5. Masa diri-kena
ada juga waktu untuk diri. Kena bersih,wangi,berketrampilan..baru orang selesa
dgn kita. Kita pun selesa.
Saturday, March 2, 2013
Tahu Mahu Mampu
tahu..mahu...mampu...
kita tahu akan sesuatu itu.. kita tahu ia baik..dan kita mampu melakukannya! percayalah..dan yakinlah pada diri sendiri..
Sunday, February 17, 2013
dalam banyak2 zaman,zaman persekolahan paling best!sebab pe?sebab ia menyimpan seribu kenangan yang memberi memori paling indah dalam hidup...Masa sekolah memang rasa malas nak pergi sekolah,buat kerja rumah,datang latihan rumah sukan dan aktiviti koko.Kalau tak siap homework,pasti akan didenda atau dimarahi guru..tak datang aktiviti koko rugi plak untuk mrkah koko 10% tu..Malas ulangkaji datang sekolah,blur!tak faham..tidor lambat,confirm tidor dalam kelas..tapi,kadang2 je..hehe :).
Kalau tidor je mesti nama akan disebut. "QIN!"haha...bila cikgu tak masuk kelas,yak ngantuk pula..huhu.macam dah set,guru ada je ngantuk.hehe.
paling best,memori dengan kawan2.bila sembang memang tak ingat dunia..kerja pun tertangguh.bila diminta oleh guru,jawapannya"tak siap lagi" atau "saya tak faham" dan seribu alasan lagi..otak memang kreatif bila mencari alasan..
saat berpisah.memang sedih..berbakul2 air mata walaupun nangis dalam hati..ego la tu!
dah habis,tamatnya sekolah..wat kerja masing2.sambung belajar kemudian kerja dan ada lagi yang melanjutkan pelajaran sampai habis-PHD(Pelajaran Habis Dah....)
renion-jumpa blik kwn2 lma..rindu tak terkata...masa renion mungkin ada yg dah berkeluarga..
konklusinya,zaman sekolah menyimpan seribu kenangan dalam hidup..
rindu pada zaman sekolah.. :)
insyaallah ukhuwah itu akan kekal dengan rahmatNya
Friday, February 15, 2013
Hikmah Berselawat
Assalamualaikum!!
Dah lama xupdate blog ni.. =)
ejadi,sempena sayyidul ayyam,(penghulu segala hari= hari jumaat) ni..aku nak kongsikan tentang SELAWAT.
Semalam,ada seorang teman yang baik ni..yang aku sayang dia... InsyaALLAH,sayang kerana Allah. Dia kongsikan satu perkara yang dia dengar dari satu ceramah yang disampaikan oleh Imam Muda Azhar di tempatnya. Inilah perkongsiannya:
Kekasih kita yang paling hakiki ialah Allah s.w.t dan Nabi Muhammad s.a.w.," Tidak sempurna iman seseorang itu selagi mana beliau tidak mengasihi aku (Allah dan Nabi Muhammad) melebihi beliau mengasihi kedua ibi bapanya, anak2nya, dan semua manusia di dunia ini". Allah akan terus berselawat kat kita bila apabila kita berselawat kepada Nabi Muhammad s.a.w. =)
Ada satu kisah iaitu 4 orang malaikat datang berjumpa Rasululullah s.a.w. Malaikat yang pertama; malaikaat Jibrail a.s. "Sesiapa yg berselawat ke atas kamu 10 kx sehari, nescaya aku akan bantu dia melintasi titian sirat dengan sepantas kilat"
Malaikat kedua;malaikat Mikail pulak kata, "Sesiapa yg berselawat ke atas kamu 10 kx , nescaya aku akan beri dia minum dari telaga Kauthar,"
Malaikat ketiga iaitu Malaikat Izrail pula akan mencabut nyawa orang yang berselawat 10 kx sehari sebagaimana dia mencabut nyawa golongan nabi dan rasul.
Malaikat keempat, malaikat Israfil " Aku akan sujud di depan Allah dan minta ampun untuk sesiapa yang berselawat ke atas kamu 10kx. Aku akan angkat kepala apabila Allah mengampunkan dosa orang yang berselawat itu"
Hikmahnya: golongan malaikat pun dah janji nak tolong sapa2 yang berselawat ke atas Rasulullah s.a.w
^_^
sekian sahaja dari saya~~ <3 font="">3>
Dah lama xupdate blog ni.. =)
ejadi,sempena sayyidul ayyam,(penghulu segala hari= hari jumaat) ni..aku nak kongsikan tentang SELAWAT.
Semalam,ada seorang teman yang baik ni..yang aku sayang dia... InsyaALLAH,sayang kerana Allah. Dia kongsikan satu perkara yang dia dengar dari satu ceramah yang disampaikan oleh Imam Muda Azhar di tempatnya. Inilah perkongsiannya:
Kekasih kita yang paling hakiki ialah Allah s.w.t dan Nabi Muhammad s.a.w.," Tidak sempurna iman seseorang itu selagi mana beliau tidak mengasihi aku (Allah dan Nabi Muhammad) melebihi beliau mengasihi kedua ibi bapanya, anak2nya, dan semua manusia di dunia ini". Allah akan terus berselawat kat kita bila apabila kita berselawat kepada Nabi Muhammad s.a.w. =)
Ada satu kisah iaitu 4 orang malaikat datang berjumpa Rasululullah s.a.w. Malaikat yang pertama; malaikaat Jibrail a.s. "Sesiapa yg berselawat ke atas kamu 10 kx sehari, nescaya aku akan bantu dia melintasi titian sirat dengan sepantas kilat"
Malaikat kedua;malaikat Mikail pulak kata, "Sesiapa yg berselawat ke atas kamu 10 kx , nescaya aku akan beri dia minum dari telaga Kauthar,"
Malaikat ketiga iaitu Malaikat Izrail pula akan mencabut nyawa orang yang berselawat 10 kx sehari sebagaimana dia mencabut nyawa golongan nabi dan rasul.
Malaikat keempat, malaikat Israfil " Aku akan sujud di depan Allah dan minta ampun untuk sesiapa yang berselawat ke atas kamu 10kx. Aku akan angkat kepala apabila Allah mengampunkan dosa orang yang berselawat itu"
Hikmahnya: golongan malaikat pun dah janji nak tolong sapa2 yang berselawat ke atas Rasulullah s.a.w
^_^
sekian sahaja dari saya~~ <3 font="">3>
Tuesday, February 5, 2013
Sebuah Pertemuan
Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Adakalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan
Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu meyentuh kalbu
Meyalakan obor pengharapan
Tika kukalpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekeuatan tika
aku diuji dengan dugaan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmatNya mengatasi segala
Menitis air mataku keharuan
kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dulu keresahan
Cinta yang semakin kesamaran
kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keihklasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu oh Tuhan
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dengan dugaan
Mengharaum dalam harapan
Mogakan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina
Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan
Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi
Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-MU Tuhan
yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman
khas buatmu teman2~~~sahabat2
Secebis cahaya menerangi laluan
Adakalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan
Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu meyentuh kalbu
Meyalakan obor pengharapan
Tika kukalpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekeuatan tika
aku diuji dengan dugaan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmatNya mengatasi segala
Menitis air mataku keharuan
kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dulu keresahan
Cinta yang semakin kesamaran
kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keihklasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu oh Tuhan
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dengan dugaan
Mengharaum dalam harapan
Mogakan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina
Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan
Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi
Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-MU Tuhan
yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman
khas buatmu teman2~~~sahabat2
Sunday, February 3, 2013
AdaMu
Merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia
Melihat kebesarannya
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia
Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
Tuk berpegang pada jalan
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu
Ku adaMu selalu
Kerna kau yang satu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Yang setia bersama ku
Dikala ku jatuh ku bangkit kernaMu
Ku tahu ku adaMu disisi ku selalu
Bantulah hambaMu mencari keredhaanMu
Ku tahu ku adaMu
Ku adaMu selalu
Ku adaMu selalu
ku merenung ke luar jendela
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
Melihat kebesarannya
Walau penuh dengan cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan
ha.. mesti tau kan lagu ni tema drama apa.. yg tengah hanga sekarang ni dengan hero yg segak bergaya n heroin yg cantik. hehe
SETIA HUJUNG NYAWA
Amar Ashraf dan Nelydia Senrose
Thursday, January 31, 2013
Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..lma dh ak xziarah blog aku ni,, skg,mood nk menulis tu ada balik. petang2 cmni..dengan angin sepoi2,,fuh! best. :)
angin kipas ja pun.umah ak stingkat ja...brangan mcm ak ni dok kt balkoni..haha
erm..nk crita apa ye? ha...baru2 ni ak ada pgram kt Yan,Kedah. nama program tu OPKIM. singkatan dr prgoram khidmat masyarakat. =) kali diadakan di Yan. Sem lepas masa aku thn 1,OPKIM di Langkawi. kali kedua aku jejakkan kaki ke pulau lagenda tu. ok. skg ni aku nak cerita program kat tempay terbaru buat prgoram tu. means ada family agkt baru. hehe.
sebenarnya program ni program anak angkat n sambil2 tu berkhidmat untuk masyarakat dekat situ la. best!
ia berlangsung dr 19hb-24hb Januari. ok..kali ni nikmat rombongan tu ak xrasa sgt feel dy sbb ak pergi sndiri. xpergi pun dgn bas U..pas hbis exam ak balik dulu hantar barang..so,pg sndri la ye. hehe. xjauh mna pun. kalau dulu mmg pg dgn rombongan la sbb jauh, tmpat pun xtw. nk nek ferry la semua tu.. ;)
ok..masa tiba tu org2 kampung sambut kami semua,.dengan baju seragam kami. hehe. tapi,aku?? xsma... so,kt situ baru ak tukar baju. tudung ak spoil la plak.. fuh2! dok tiup bg jd. haha.
sempat lg sebab perasmi program belum sampai a.k.a penasihat persatuan yang menganjurkan ni. =)
DEBARAN!!!
tibalah saat2 yg dinantikan iaitu pembahagian keluarga angkat. kali ni sedikit berbeza sebab cabut undi. kalau dahulunya dipilih. hehe. Alhamdulillah. Keluarga agkt yg sporting n housemate yg best iaitu Hafizah a.k.a junior n junior kt skolah dulu gk. ok..mk agkt ak nama dy Pn.Rohaya n suaminya En.Rahim. ada 4 org anak smuanya. 2 lki n 2pmpuan. mda lg mk ni.. hehe. mda dr mama n abah aku. sporting! hehe
sayangnya gmbar family angkt xda kt aku..ada kt kamera kawan. nanti,ak tnjukkan ye.
GUNUNG O GUNUNG!
ok..sepanjang di situ..kami ada buat aktiviti mendaki gunung jerai! tp,xda la sampai ke puncak. kmi turun kt Sri Perigi.Bermula dr Tangga Kenari. fuh! 'azab' oo sbb 1000 ank tangga yg kami perlu lalui..penat.. mmg penat. lenguh kaki ni. hehe. apa2 pun best! bila dh lepas tangga tu, barulah rasa lega skit. =)
masa naik tu semangat la duk depan..tp bila turun blakang! haha. sbb ada satu jalan tu kompius yg mana stu jln yg lurus.. hehe. Alhamdulillah. Selamat pergi n selamat pulang, xda yg cedera. tp,ada member aku ni kuku kaki dy cengkam gara2 pakai ksut size kcik. letih..hinggakan dh sampai pun leh xsedar lg. boleh lena ats bas aku ni..hihi
MOTIVASI JATI DIRI~~
motivasi ni la mengajar aku jadi fasi..xmalu2 mcm sekolah dulu. hihi. dulu nk bercakap kt depan ketar satu badan oo..skg.ok..yela..kehidupan U ni mmg kena berani. ok..nt ak tnjuk gmbr jelah.. ada 2 buah skolah yg kmi pg.
SUKANEKA!
ini pun meriah..mcm2 dengan budak2 lgi la..orang kg yg sporting. ;)
tarik tali?? hehe.. 22 kategori lki n pmpuan menang kt org kg. kuat la depa ni!
Gotong-RoYong n KesihatAn!
time hari gotong-royong ni ak pergi lambat..hehe. bangun lambat.. tp,ada lg yg lmbt dr ak n housemate.
hehe..nt tngok la..mcm2 gmbr.
Malam Kebudayaan
sayangnya aku xda gmbr mlm ni..tp agak best sbb bdk2 kg ni buat sketsa ttg kmi. hehe. berlakon balik yg kmu bdk2 U nk buat prgram kt kg depa ni.
Luahan hati...
Pagi sebelum kmi balik.. kmi semua join pnduduk kg,. berarak keliling kampung sempena Maulidur Rasul. Allah... dia kekasih Allah. =)
selesai berarak,ada makan2 sikit then luahan perasaan..xreti nk tulis cmna sbb memori aku kurg plak. hehe
Assalamualaikum..lma dh ak xziarah blog aku ni,, skg,mood nk menulis tu ada balik. petang2 cmni..dengan angin sepoi2,,fuh! best. :)
angin kipas ja pun.umah ak stingkat ja...brangan mcm ak ni dok kt balkoni..haha
erm..nk crita apa ye? ha...baru2 ni ak ada pgram kt Yan,Kedah. nama program tu OPKIM. singkatan dr prgoram khidmat masyarakat. =) kali diadakan di Yan. Sem lepas masa aku thn 1,OPKIM di Langkawi. kali kedua aku jejakkan kaki ke pulau lagenda tu. ok. skg ni aku nak cerita program kat tempay terbaru buat prgoram tu. means ada family agkt baru. hehe.
sebenarnya program ni program anak angkat n sambil2 tu berkhidmat untuk masyarakat dekat situ la. best!
ia berlangsung dr 19hb-24hb Januari. ok..kali ni nikmat rombongan tu ak xrasa sgt feel dy sbb ak pergi sndiri. xpergi pun dgn bas U..pas hbis exam ak balik dulu hantar barang..so,pg sndri la ye. hehe. xjauh mna pun. kalau dulu mmg pg dgn rombongan la sbb jauh, tmpat pun xtw. nk nek ferry la semua tu.. ;)
ok..masa tiba tu org2 kampung sambut kami semua,.dengan baju seragam kami. hehe. tapi,aku?? xsma... so,kt situ baru ak tukar baju. tudung ak spoil la plak.. fuh2! dok tiup bg jd. haha.
sempat lg sebab perasmi program belum sampai a.k.a penasihat persatuan yang menganjurkan ni. =)
DEBARAN!!!
tibalah saat2 yg dinantikan iaitu pembahagian keluarga angkat. kali ni sedikit berbeza sebab cabut undi. kalau dahulunya dipilih. hehe. Alhamdulillah. Keluarga agkt yg sporting n housemate yg best iaitu Hafizah a.k.a junior n junior kt skolah dulu gk. ok..mk agkt ak nama dy Pn.Rohaya n suaminya En.Rahim. ada 4 org anak smuanya. 2 lki n 2pmpuan. mda lg mk ni.. hehe. mda dr mama n abah aku. sporting! hehe
sayangnya gmbar family angkt xda kt aku..ada kt kamera kawan. nanti,ak tnjukkan ye.
GUNUNG O GUNUNG!
ok..sepanjang di situ..kami ada buat aktiviti mendaki gunung jerai! tp,xda la sampai ke puncak. kmi turun kt Sri Perigi.Bermula dr Tangga Kenari. fuh! 'azab' oo sbb 1000 ank tangga yg kami perlu lalui..penat.. mmg penat. lenguh kaki ni. hehe. apa2 pun best! bila dh lepas tangga tu, barulah rasa lega skit. =)
masa naik tu semangat la duk depan..tp bila turun blakang! haha. sbb ada satu jalan tu kompius yg mana stu jln yg lurus.. hehe. Alhamdulillah. Selamat pergi n selamat pulang, xda yg cedera. tp,ada member aku ni kuku kaki dy cengkam gara2 pakai ksut size kcik. letih..hinggakan dh sampai pun leh xsedar lg. boleh lena ats bas aku ni..hihi
bergambar di depan tangga kenari kira2 1000 ank tangga..
MOTIVASI JATI DIRI~~
motivasi ni la mengajar aku jadi fasi..xmalu2 mcm sekolah dulu. hihi. dulu nk bercakap kt depan ketar satu badan oo..skg.ok..yela..kehidupan U ni mmg kena berani. ok..nt ak tnjuk gmbr jelah.. ada 2 buah skolah yg kmi pg.
ni sek menengah
SUKANEKA!
ini pun meriah..mcm2 dengan budak2 lgi la..orang kg yg sporting. ;)
tarik tali?? hehe.. 22 kategori lki n pmpuan menang kt org kg. kuat la depa ni!
budak2... excited!
game ni nama 'cari menantu' sebab dicampur kacang hijau,merah,kacang parpu,jintan..n xngat ak benda lain..so,kena kelaskannya dalm masa 5-10 mnt. hehe
hasilnya...
tarik tali..sempoi!
tiup jangan xtiup!
Gotong-RoYong n KesihatAn!
time hari gotong-royong ni ak pergi lambat..hehe. bangun lambat.. tp,ada lg yg lmbt dr ak n housemate.
hehe..nt tngok la..mcm2 gmbr.
ni pas cari sampah sempat lg posting2 kt pokok nasi...hehe
ni pun..penat wt kerja, duduk2 dulu tengok bot2 nelayan
eh,mana peserta perempuan??
Malam Kebudayaan
sayangnya aku xda gmbr mlm ni..tp agak best sbb bdk2 kg ni buat sketsa ttg kmi. hehe. berlakon balik yg kmu bdk2 U nk buat prgram kt kg depa ni.
Luahan hati...
Pagi sebelum kmi balik.. kmi semua join pnduduk kg,. berarak keliling kampung sempena Maulidur Rasul. Allah... dia kekasih Allah. =)
selesai berarak,ada makan2 sikit then luahan perasaan..xreti nk tulis cmna sbb memori aku kurg plak. hehe
Sunday, January 13, 2013
MissViva
ha..MIssviVA?nam blog ak ni.. awalnya nama lain.pastu ak tukaq. nama mula2 tu ak terjemahkan kepada maksud nama aku.tapi,macam jiwang2 jer...(aku jiwang ka?ops!)
haha..mesti asal nama ni dr kereta. V.I.V.A. sebab? ha..masa aku ambil lesen keta dulu la. masa latihan ckgu suh ak bawa viva.. purata bwa kancil tu lagi sikit dr viva. tu yang jatuh hati. and my opinion viva is suitable for woman. =)
biar la orang xminat,jnji aku minat. cun oo..comey. tapi,bila fikir2 balik..kecik. sbab nanti nak nek ramai2. kan., ok,katakanlah nanti anak aku ramai (insyaALLAH) tak muat camtu. tak pa,nanti aku tukaq la.
ok..nyte.lailan sa'idah. =)
haha..mesti asal nama ni dr kereta. V.I.V.A. sebab? ha..masa aku ambil lesen keta dulu la. masa latihan ckgu suh ak bawa viva.. purata bwa kancil tu lagi sikit dr viva. tu yang jatuh hati. and my opinion viva is suitable for woman. =)
biar la orang xminat,jnji aku minat. cun oo..comey. tapi,bila fikir2 balik..kecik. sbab nanti nak nek ramai2. kan., ok,katakanlah nanti anak aku ramai (insyaALLAH) tak muat camtu. tak pa,nanti aku tukaq la.
ok..nyte.lailan sa'idah. =)
p/s: baru berangan ja..hihi
Saturday, January 12, 2013
midnight~~morning
Assalamualaikum! Apa khabar semua orang? hehe. konon la smua org tengah ada skg ni. haha
Perut kenyang sebab baru lepas makan. hati pun senang..yela,td kelas ada buat BBQ..wa..~hujung2 sem tu..haha. faham2 la hujung sem kan? hehe. nak tidur kena la tunggu dulu makanan dah hadam betul2..nanti tergolek macam ulaq sawa ja.. tak sangka pulak sempat juga aku makan bersama rakan kelas. Sebenarnya ada meeting,memang aku tak jadi pergi la. tak sangka last2 minit( elok2 je hbis meeting) ketua batch kami call ajak makan. rupanya makanan baru sampai. hihi. rezeki. Alhamdulillah. =)
Agak happy~~ tapi sebelum tu,lagi aku happy. aku bersama 2 orang sahabat solat maghrib berjemaah. Alhamdulillah,dah lama tak solat jemaah, time asrama dulu ja. entah ikhlas ke tak masa tu sebab takot pada warden.ops!hehe... kantoi~
Allah~~ rasa sayu ja. menusuk hati ni..then,selesai solat,kami bersalaman. terbit satu rasa yang lain dalam hati aku. .S.A.Y.A.N.G. mungkinkah ini yang dimaksudkan Ukhuwah FILLAH?? tapi,ada banyak lagi maksudnya kan.. ke ini salah satunya. tapi yang aku lebih pasti.. adalah... BILA JAGA HUBUNGAN DENGAN ALLAH, ALLAH JAGA HUBUNGAN KITA SESAMA MANUSIA. ya, kita kena jaga 22 hubungan. kalau salah satu sahaja tak cukup. manusia saling memerlukan ,sama ja dengan alam pun.. haa..jadi cikgu sains pulak aku. betoi kan?
lagi satu, bila niat kita ikhlas kerana Allah, InshaALLAH. seorang kawan aku ni sedang berubah ke arah yang lebih baik. yg lain? bukan xda,ada..aku nak cerita tentang dia sat.. dulu dia nakal,sekarang alhamdulillah.. sejuk mata memandang. dari comel kepada yang lebih comel. faham kan? kan besarnya kuasa Allah.. dia nak berubah, diizinkanNya.. =) semoga dia terus istiqamah.
cerita 2.
sebelum,semasa n selepas kekenyangan. bila kelas aku buat BBQ, merpatkan lagi ukhuwah sesama kami..even tak semua join sebab sekarang ni tengah exam da.. tak pa,da rezeki lain kali buat lain na.. kan2. ^_^
Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah. setiap yang berlaku tu ada hikmah. sekrang aku happy ni pun ujian. ujian sama ada aku ni masih ingat dak pada Alah dalam keadaan ngah happy. nyte semua..tapi dah lebih ni. morning juga la.. ^_^
Gendang GEndut tali kecapi..kenyang perut suka hati...
Agak happy~~ tapi sebelum tu,lagi aku happy. aku bersama 2 orang sahabat solat maghrib berjemaah. Alhamdulillah,dah lama tak solat jemaah, time asrama dulu ja. entah ikhlas ke tak masa tu sebab takot pada warden.ops!hehe... kantoi~
Allah~~ rasa sayu ja. menusuk hati ni..then,selesai solat,kami bersalaman. terbit satu rasa yang lain dalam hati aku. .S.A.Y.A.N.G. mungkinkah ini yang dimaksudkan Ukhuwah FILLAH?? tapi,ada banyak lagi maksudnya kan.. ke ini salah satunya. tapi yang aku lebih pasti.. adalah... BILA JAGA HUBUNGAN DENGAN ALLAH, ALLAH JAGA HUBUNGAN KITA SESAMA MANUSIA. ya, kita kena jaga 22 hubungan. kalau salah satu sahaja tak cukup. manusia saling memerlukan ,sama ja dengan alam pun.. haa..jadi cikgu sains pulak aku. betoi kan?
lagi satu, bila niat kita ikhlas kerana Allah, InshaALLAH. seorang kawan aku ni sedang berubah ke arah yang lebih baik. yg lain? bukan xda,ada..aku nak cerita tentang dia sat.. dulu dia nakal,sekarang alhamdulillah.. sejuk mata memandang. dari comel kepada yang lebih comel. faham kan? kan besarnya kuasa Allah.. dia nak berubah, diizinkanNya.. =) semoga dia terus istiqamah.
cerita 2.
sebelum,semasa n selepas kekenyangan. bila kelas aku buat BBQ, merpatkan lagi ukhuwah sesama kami..even tak semua join sebab sekarang ni tengah exam da.. tak pa,da rezeki lain kali buat lain na.. kan2. ^_^
Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah. setiap yang berlaku tu ada hikmah. sekrang aku happy ni pun ujian. ujian sama ada aku ni masih ingat dak pada Alah dalam keadaan ngah happy. nyte semua..tapi dah lebih ni. morning juga la.. ^_^
ni ayamnya..gambar hiasan. hehe. xda g gambaq terbaru.
Tuesday, January 8, 2013
Bimillahirrahmanirrahim. Apa khabar reader blog semua yg sudi ziarah n baca entry sy ni?
Ceh,saya..formal la plak. erm,kali ni nak wt besa2 jer..sblm ni?hehe..tak tahu. Bila tengok recheck, dah lama aku xupdate blog aku ni. dah bersarang. bukan blog jer, tp twitter pun. email? lg la malas aku nak tengok. Itupun sebab U sekarang guna sistem on9. hehe. kena rajin juga! =P
Dah tahun baru ni, semua orang ada azam masing2 kan? azam baru. sama la aku pun. Azam aku nak berubah dari yang baik kepada lebih baik. ha..tulah prinsip dalam Islam kn? pernah dengar x lagu
~umat Islam harus cemerlang hari ni pasti lebih baik dari semalam~
Selalu azam macam tu,tapi dok wat gak.ades! manusia. bisalah. tak lari dari kesilapan. macam tu lah aku, Always berazam n buat juga!huhu. erm.. dah masuk tahun baru.. so,apa yang aku dah buat masa tahun lepas???
-makan
-tidur
-belajar
-rehat
loh..tu semua orang buat. sat..
-daftar mengundi
hehe.. ,mcm, x percaya ja ak kena mengundi.. tanggungjawab kena pilih pemimpin tuh..hehe
Tahun 2013??
alamak! dah meningkat umuq aku ni..huhu. tapi kan, perangai tak mcam umur aku sekarang. hehe. haa..nak tahu kenapa? mybe sbb aku mcm budak-budak! mulut aku ni bising ja tau. tapi,sikap sebenar aku tu akan muncul bila aku bersama dengan orang-orang yang rapat dengan aku,yang aku sayang,yang menyayangi aku. (wah,ayat tak leh blah)
nak tahu x? seyes memang aku sayang tau orang sekeliling aku. and aku akan terasa dengan orang-orang yang aku sayang. loh,cna tu? yelah..mak ayah.( tapi ni lain crita). kawan2 la bila kita da kat luaq. bunyi macam aku ni sensitif kan?hehe..ops! ok.yang tu jelah tentang aku.
pokoknya, aku nak try ubah diri ni ke arah yang lebih baik. sikit-sikit xpa,janji berterusan tau. jangan tinggal terus.aku ni nakal juga loh.. yelah,xda yang perfect kan?
manusia,tak lari dari kesilapan. aku ni ada banyak sangat silap dan salah..dosa. tambah2 denganNya. =(
meh la kita sama2 muhasabah diri.
Ceh,saya..formal la plak. erm,kali ni nak wt besa2 jer..sblm ni?hehe..tak tahu. Bila tengok recheck, dah lama aku xupdate blog aku ni. dah bersarang. bukan blog jer, tp twitter pun. email? lg la malas aku nak tengok. Itupun sebab U sekarang guna sistem on9. hehe. kena rajin juga! =P
Dah tahun baru ni, semua orang ada azam masing2 kan? azam baru. sama la aku pun. Azam aku nak berubah dari yang baik kepada lebih baik. ha..tulah prinsip dalam Islam kn? pernah dengar x lagu
~umat Islam harus cemerlang hari ni pasti lebih baik dari semalam~
Selalu azam macam tu,tapi dok wat gak.ades! manusia. bisalah. tak lari dari kesilapan. macam tu lah aku, Always berazam n buat juga!huhu. erm.. dah masuk tahun baru.. so,apa yang aku dah buat masa tahun lepas???
-makan
-tidur
-belajar
-rehat
loh..tu semua orang buat. sat..
-daftar mengundi
hehe.. ,mcm, x percaya ja ak kena mengundi.. tanggungjawab kena pilih pemimpin tuh..hehe
Tahun 2013??
alamak! dah meningkat umuq aku ni..huhu. tapi kan, perangai tak mcam umur aku sekarang. hehe. haa..nak tahu kenapa? mybe sbb aku mcm budak-budak! mulut aku ni bising ja tau. tapi,sikap sebenar aku tu akan muncul bila aku bersama dengan orang-orang yang rapat dengan aku,yang aku sayang,yang menyayangi aku. (wah,ayat tak leh blah)
nak tahu x? seyes memang aku sayang tau orang sekeliling aku. and aku akan terasa dengan orang-orang yang aku sayang. loh,cna tu? yelah..mak ayah.( tapi ni lain crita). kawan2 la bila kita da kat luaq. bunyi macam aku ni sensitif kan?hehe..ops! ok.yang tu jelah tentang aku.
pokoknya, aku nak try ubah diri ni ke arah yang lebih baik. sikit-sikit xpa,janji berterusan tau. jangan tinggal terus.aku ni nakal juga loh.. yelah,xda yang perfect kan?
manusia,tak lari dari kesilapan. aku ni ada banyak sangat silap dan salah..dosa. tambah2 denganNya. =(
meh la kita sama2 muhasabah diri.
*jangan kita fikir yang jahat akan selamanya jadi jahat. apa yang penting,pengakhiran yang baik.
Semoga kita semua diredhai Allah. Kita boleh berharap kepadaNya. =)
Thursday, December 20, 2012
Minggu akhir~
Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum.
Alhamdulillah. Tinggal lagi dua kerja je lagi. Itu pun dah tak berat. Rasa kurang beban tu. Sebab esemen yang rasa 'berat' tu dah selesai. tapi, amcam tak puas hati lagi. Nak tambah lagi-kekangan masa. Tapi, sebenarnya aku yang tangguh. Maka benarlah 'BERTANGGUH ITU PRNCURI MASA'. kan2.
Itulah jangan tangguh2 taw! =P
sekarang dah tengah malam. opkos la ramai yang sudah masuk mimpi zaman Mamluk. konon la( mentang2 orang sejarah). hehe. Namun, aku yakin dan percaya sebahagiannya masih lagi belum tidur kerana study+ siapkan tugasan+ kerja+homework or apa2 la yg berkaitan. hehe. Alang2 aku tidur lambat ni, nak tonton drama adam hawa on9. Yela,line mcm siput. tnggu dah mlm2..baru la laju skit. Sekarang kan tengah demam adam hawa.
Cakap tentang aku budak sejarah... erm, td lecturer kami ada sebut 'antum mu'arrikh'.. mknanya kamu semua ni ahli-ahli sejarah. wah! doa tu. sebabnya kami ada pening sikit tentang nota2(semuanya teks arab) yg diberi tu... Beliau suruh kami faham la.Tapi, bez! bagi aku seronok. Cuma kena la usaha kan. Nak memahami tu. Bukannya ada darah Arab pun .haha.
Laagi 2 hari. Fuh! mencabar.. dh stdy week n dah nak final sebenarnya. ha.. kawan2 balik. AKu tak =( nanti tipu je balik. x stdy pun. huhu.Takot la.Banyak lagi xstdy ni. asyik dengan keja2 yg tertangguh. Tak pa! usaha selagi mampu, selagi ada masa. ;)
OK.. nak sambung buat kerja. ada lagi yang menanti tu.

Alhamdulillah. Tinggal lagi dua kerja je lagi. Itu pun dah tak berat. Rasa kurang beban tu. Sebab esemen yang rasa 'berat' tu dah selesai. tapi, amcam tak puas hati lagi. Nak tambah lagi-kekangan masa. Tapi, sebenarnya aku yang tangguh. Maka benarlah 'BERTANGGUH ITU PRNCURI MASA'. kan2.
Itulah jangan tangguh2 taw! =P
sekarang dah tengah malam. opkos la ramai yang sudah masuk mimpi zaman Mamluk. konon la( mentang2 orang sejarah). hehe. Namun, aku yakin dan percaya sebahagiannya masih lagi belum tidur kerana study+ siapkan tugasan+ kerja+homework or apa2 la yg berkaitan. hehe. Alang2 aku tidur lambat ni, nak tonton drama adam hawa on9. Yela,line mcm siput. tnggu dah mlm2..baru la laju skit. Sekarang kan tengah demam adam hawa.
Cakap tentang aku budak sejarah... erm, td lecturer kami ada sebut 'antum mu'arrikh'.. mknanya kamu semua ni ahli-ahli sejarah. wah! doa tu. sebabnya kami ada pening sikit tentang nota2(semuanya teks arab) yg diberi tu... Beliau suruh kami faham la.Tapi, bez! bagi aku seronok. Cuma kena la usaha kan. Nak memahami tu. Bukannya ada darah Arab pun .haha.
Laagi 2 hari. Fuh! mencabar.. dh stdy week n dah nak final sebenarnya. ha.. kawan2 balik. AKu tak =( nanti tipu je balik. x stdy pun. huhu.Takot la.Banyak lagi xstdy ni. asyik dengan keja2 yg tertangguh. Tak pa! usaha selagi mampu, selagi ada masa. ;)
OK.. nak sambung buat kerja. ada lagi yang menanti tu.
Sunday, December 16, 2012
Assalamualaikum. =)
perut tengah lapar and kerja memang tak jalan la. hehe. masa lapar tu memang lemah sikit la. sementara tu, buka la fb. (ni je keja aku tw.huhu).
lepastu buka blog,baca sana sini. tajuk situ tajuk sini.Dalam banyak-banyak yang aku baca, ada something buatkan aku terfikir sesuatu.
Kita tidak boleh pentingkan diri sendiri. Jangan fikir kita seorang ja susah. Ingatlah, ada yang lagi susah dari kita. Contohnya, ambil yang terdekat la. Sekarang ni tengah lapar. Bukannya aku tak makan langsung, cuma lambat makan je. hehe. Tapi,bayangkan keadaan saudara2 kita yang lebih teruk. Langsung tak makan pun ada. 2 3 hari baru makan. Itu pun belum cukup. Misalnya, di Afrika. (spesifik place xngat). kesian kanak-kanak kat sana. Kurus kering. =(
Bagaimana pula dengan saudara kita yang lain seperti di Palestin?Syria? dengan negara tengah perang. Allahurabbi. Kuatkan mereka.. Ya,mereka tabah. Sungguh berani kan even seorang kanak-kanak. Tentera Israel la pengecut. Budak kecil yang xtahu apa2 pun nk bunuh??? erm.., think it!
Kalau bab perasaan pula? Sakit hati> Sedih? Bagi aku, semua orang merasainya. Misalnya, terasa, sensitif ka.orang melawak tak kena.. fikirlah balik. Mungkin kita pernah buat pada orang. Ini balasannya supaya kita merasai juga.Mungkin begitu jugaa bagi diri aku sendiri. Maaf kepada yang berkenaan (rahsia..aku je)
Kalau bab perasaan pula? Sakit hati> Sedih? Bagi aku, semua orang merasainya. Misalnya, terasa, sensitif ka.orang melawak tak kena.. fikirlah balik. Mungkin kita pernah buat pada orang. Ini balasannya supaya kita merasai juga.Mungkin begitu jugaa bagi diri aku sendiri. Maaf kepada yang berkenaan (rahsia..aku je)
~senyumlah~
Subscribe to:
Posts (Atom)


















.jpg)



.jpg)