Saturday, January 12, 2013

midnight~~morning

Assalamualaikum! Apa khabar semua orang? hehe. konon la smua org tengah ada skg ni. haha


Gendang GEndut tali kecapi..kenyang perut suka hati...

Perut kenyang sebab baru lepas makan. hati pun senang..yela,td kelas ada buat BBQ..wa..~hujung2 sem tu..haha. faham2 la hujung sem kan? hehe. nak tidur kena la tunggu dulu makanan dah hadam betul2..nanti tergolek macam ulaq sawa ja.. tak sangka pulak sempat juga aku makan bersama rakan kelas. Sebenarnya ada meeting,memang aku tak jadi pergi la. tak sangka last2 minit( elok2 je hbis meeting) ketua batch kami call ajak makan. rupanya makanan baru sampai. hihi. rezeki. Alhamdulillah. =)

Agak happy~~ tapi sebelum tu,lagi aku happy. aku bersama 2 orang sahabat solat maghrib berjemaah. Alhamdulillah,dah lama tak solat jemaah, time asrama dulu ja. entah ikhlas ke tak masa tu sebab takot pada warden.ops!hehe... kantoi~
 Allah~~ rasa sayu ja. menusuk hati ni..then,selesai solat,kami bersalaman. terbit satu rasa yang lain dalam hati aku. .S.A.Y.A.N.G. mungkinkah ini yang dimaksudkan Ukhuwah FILLAH?? tapi,ada banyak lagi maksudnya kan.. ke ini salah satunya. tapi yang aku lebih pasti.. adalah... BILA JAGA HUBUNGAN DENGAN ALLAH, ALLAH JAGA HUBUNGAN KITA SESAMA MANUSIA. ya, kita kena jaga 22 hubungan. kalau salah satu sahaja tak cukup. manusia saling memerlukan ,sama ja dengan alam pun.. haa..jadi cikgu sains pulak aku. betoi kan?

lagi satu, bila niat kita ikhlas kerana Allah, InshaALLAH. seorang kawan aku ni sedang berubah ke arah yang lebih baik. yg lain? bukan xda,ada..aku nak cerita tentang dia sat.. dulu dia nakal,sekarang alhamdulillah.. sejuk mata memandang. dari comel kepada yang lebih comel. faham kan? kan besarnya kuasa Allah.. dia nak berubah, diizinkanNya.. =) semoga dia terus istiqamah.




cerita 2.
sebelum,semasa n selepas kekenyangan. bila kelas aku buat BBQ, merpatkan lagi ukhuwah sesama kami..even tak semua join sebab sekarang ni tengah exam da.. tak pa,da rezeki lain kali buat lain na.. kan2. ^_^ 

Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah. setiap yang berlaku tu ada hikmah. sekrang aku happy ni pun ujian. ujian sama ada aku ni masih ingat dak pada Alah dalam keadaan ngah happy. nyte semua..tapi dah lebih ni. morning juga la.. ^_^


ni ayamnya..gambar hiasan. hehe. xda g gambaq terbaru.

No comments: