Sunday, December 16, 2012

Assalamualaikum. =)

perut tengah lapar and kerja memang tak jalan la. hehe. masa lapar tu memang lemah sikit la. sementara tu, buka la fb. (ni je keja aku tw.huhu).
lepastu buka blog,baca sana sini. tajuk situ tajuk sini.Dalam banyak-banyak yang aku baca, ada something buatkan aku terfikir sesuatu.

Kita tidak boleh pentingkan diri sendiri. Jangan fikir kita seorang ja susah. Ingatlah, ada yang lagi susah dari kita. Contohnya, ambil yang terdekat la. Sekarang ni tengah lapar. Bukannya aku tak makan langsung, cuma lambat makan je. hehe. Tapi,bayangkan keadaan saudara2 kita yang lebih teruk. Langsung tak makan pun ada. 2 3 hari baru makan. Itu pun belum cukup. Misalnya, di Afrika. (spesifik place xngat). kesian kanak-kanak kat sana. Kurus kering. =(

Bagaimana pula dengan saudara kita yang lain seperti di Palestin?Syria? dengan negara tengah perang. Allahurabbi. Kuatkan mereka.. Ya,mereka tabah. Sungguh berani kan even seorang kanak-kanak. Tentera Israel la pengecut. Budak kecil yang xtahu apa2 pun nk bunuh??? erm.., think it!

Kalau bab perasaan pula? Sakit hati> Sedih? Bagi aku, semua orang merasainya. Misalnya, terasa, sensitif ka.orang melawak tak kena.. fikirlah balik. Mungkin kita pernah buat pada orang. Ini balasannya supaya kita merasai juga.Mungkin begitu jugaa bagi diri aku sendiri. Maaf kepada yang berkenaan (rahsia..aku je)

~senyumlah~

No comments: