bismillahirrahmanirahim...
pagi yang cerah... tapi pastu hujan..hujan yang menurunkan rezeki..
beratnya hati ni nak tinggalkan rumah untuk sambung lagi pengajian seterusnya yang berbaki lagi 4 sem(2 tahun) lg.. he2.. lambat lg kn?
ye la..tnggal umh lama2..kn dh jd homesick..
Ya Allah moga dipermudahkan segala urusanku di hari yang mendatang.. :)
-6 pagi
alhamdulillah..sampai sudah di stesyen bas. hanya tunggu teksi atau bas untuk pulang ke kampus..tapi, pakcik2 teksi kt sini baik je..
"teksi dik?" banyak kali dah ulang.. aku senyum ja dan menjawab, "tunggu kawan,"
hehe.. meme tunggu kawan pun. lambat pulak bas dia sampai. dah sampai seorang,lagi seorang belum. dalam masa yang sama jumpa ramai kawan-kawan lain yang baru sampai juga. :)
oleh sebabkan lama sangat tunggu,so kami pergi makan dulu.. lepas itu,baru balik kampus.
jom2.. semangat untuk sem baru..
Jom la kita tambah power lagi.. no play anymore. make it as a lesson. :)
wassalam.
Ya Allah..KAU kurniakanlah kekuatan kepada hambaMU yg lemah ini..perbaharuilah imanku yg kian lusuh ini..aminn
Saturday, September 8, 2012
Thursday, September 6, 2012
O°o. .o°O______________________________O°o. .o°O. (✿◠‿◠)*.:。 Sucikan 4 hal dengan 4 perkara 。.:*(✿◠‿◠) .°o.O.o° ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ °o.O.o°
Jadikanlah~~
✿ Wajahmu dibasuhi dengan linangan air mata keinsafan
✿ Lidahmu basah dengan zikir kepada Penciptamu
✿ Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbimu
✿ Dosa-dosa silam disulami dengan taubat kepada Dzat yang Memilikimu
✿ Wajahmu dibasuhi dengan linangan air mata keinsafan
✿ Lidahmu basah dengan zikir kepada Penciptamu
✿ Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbimu
✿ Dosa-dosa silam disulami dengan taubat kepada Dzat yang Memilikimu
* from facebook *
ya..ada benarnya.. cubalah ^_^
ya..ada benarnya.. cubalah ^_^
Wednesday, September 5, 2012
blog oh blog
Assalamualaikum..
blog oh blog..apa tujuan saya berblog ey sebenarnya ni?
saya pun dah lupa benda apa sebenarnya..yang saya nak cerita ni..
erm..meh saya nak kongsikan sesuatu dengan 'cik blog' (sbb sy kn pmpuan) hehe..atau pembaca-pembaca blog di luar sana..(ada ke orang baca blo aku ni? hi3).
sebenarnya,saya ni teringin juga nak jadi penulis..tapi,tak tahu la penulis kategori mana. Kalau sastera,mana la nak reti sangat berbunga-bunga segala. merapu je lebih. If fakta sekalipun,mestilah perkara yang betul sebab bukan auta kn? hi3. Fakta ni benda yang pasti dan benar-benar berlaku,point yang pasti. Contoh mcm berita,sejarah. So,mana la leh menipu..saya ni jujur orangnya(sangat la) hi3
kalau sastera,saya kelentong ja.. tapi sastera pun ada yang berdasarkan sastera juga..
jadi,sekarang ni penulisan agak penting la juga sebab ia senang ja 'masuk' ke dalam hati. tapi tak da lah betul2 senang.. Maksud saya,ia secara halus dan para pembaca boleh berfikir dengan sendirinya,kan?
Di samping itu juga ramai yang berniaga melalui medan maya dan blog adalah salah satu daripadanya.Ada yang berbussiness kucing,pakaian dan macam-macam lagi.
erm..lagi nak cakap apa ya? tak ada apa-apa dah kot. saja ja tulis sebab ngan boring ni. apa yang ditulis di atas sekadar pendapat je.
wassalam.
blog oh blog..apa tujuan saya berblog ey sebenarnya ni?
saya pun dah lupa benda apa sebenarnya..yang saya nak cerita ni..
erm..meh saya nak kongsikan sesuatu dengan 'cik blog' (sbb sy kn pmpuan) hehe..atau pembaca-pembaca blog di luar sana..(ada ke orang baca blo aku ni? hi3).
sebenarnya,saya ni teringin juga nak jadi penulis..tapi,tak tahu la penulis kategori mana. Kalau sastera,mana la nak reti sangat berbunga-bunga segala. merapu je lebih. If fakta sekalipun,mestilah perkara yang betul sebab bukan auta kn? hi3. Fakta ni benda yang pasti dan benar-benar berlaku,point yang pasti. Contoh mcm berita,sejarah. So,mana la leh menipu..saya ni jujur orangnya(sangat la) hi3
kalau sastera,saya kelentong ja.. tapi sastera pun ada yang berdasarkan sastera juga..
jadi,sekarang ni penulisan agak penting la juga sebab ia senang ja 'masuk' ke dalam hati. tapi tak da lah betul2 senang.. Maksud saya,ia secara halus dan para pembaca boleh berfikir dengan sendirinya,kan?
Di samping itu juga ramai yang berniaga melalui medan maya dan blog adalah salah satu daripadanya.Ada yang berbussiness kucing,pakaian dan macam-macam lagi.
erm..lagi nak cakap apa ya? tak ada apa-apa dah kot. saja ja tulis sebab ngan boring ni. apa yang ditulis di atas sekadar pendapat je.
wassalam.
Wednesday, August 15, 2012
RAIKAN CINTA
Assalamualaikum...
Sudah lama x ziarah blog ini..rasa rindu nak conteng2 kat sini.. alhamdulillah,baru tadi selesai berbuka puasa bersama keluarga dan saudara2 yang tinggal berdekatan.
masa kemas2 bilik jmpa balik buku catatan yang selalu saya bawa masa usrah dan sudah tentulah saya ada catatkan..pasal cinta..ehm2. tp ni cinta ~ukhuwah sesama sahabat ye~
Ayuh RAIKAN cinta
-lafazkan lafaz cinta <3 nbsp="nbsp" p="p">-mohon didoakan apabila berpisah
-tunjukkan kegembiraan dan senyum bila berjumpa
-berjabat tangan dan saling bermaafan bila berjumpa
-sering beristirahim
semoga cinta ini diredhai oleh CINTA Nya dahulu.. :)
InsyaALLAH..moga kita sentiasa istiqamah dalam berbuat kebaikan.. sama2 lah kita.. :)
3>
Sudah lama x ziarah blog ini..rasa rindu nak conteng2 kat sini.. alhamdulillah,baru tadi selesai berbuka puasa bersama keluarga dan saudara2 yang tinggal berdekatan.
masa kemas2 bilik jmpa balik buku catatan yang selalu saya bawa masa usrah dan sudah tentulah saya ada catatkan..pasal cinta..ehm2. tp ni cinta ~ukhuwah sesama sahabat ye~
Ayuh RAIKAN cinta
-lafazkan lafaz cinta <3 nbsp="nbsp" p="p">-mohon didoakan apabila berpisah
-tunjukkan kegembiraan dan senyum bila berjumpa
-berjabat tangan dan saling bermaafan bila berjumpa
-sering beristirahim
semoga cinta ini diredhai oleh CINTA Nya dahulu.. :)
InsyaALLAH..moga kita sentiasa istiqamah dalam berbuat kebaikan.. sama2 lah kita.. :)
3>
Thursday, May 31, 2012
usrah hari ni... :)-usrah akhir tuk sem ni..
tentang sifat marah iaitu ada 2 jenis sifat marah:
1. dicela-lahir du luar kawalan,mengikut nafsu,memaki hamun,memukul dll
2. dipuji-apabila mempertahankan hak,melihat kemungkaran dan apa yg dibenci oleh Allah..
berdasarkan hadith:
Sabda Nabi SAW “Apabila seseorang kamu marah dalam keadaan berdiri hendaklah dia duduk, jika masih tidak hilang kemarahannya hendaklah dia berbaring secara mengiring”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)
bnyk hadith pasal marah ni..leh cri lg
n..bila marah tu tenang2kan diri sebab:-
Rasulullah pernah menerangkan: “Bahawa kemarahan itu dari syaitan. Dan sesungguhnya syaitan itu dijadikan dari api. Api hanya dapat dipadam dengan air. Apabila marah oleh seseorang kamu maka hendaklah ia berwudhuk”.
istighfar bnyk2..
terdapat beberapa citi tuk hilangkan sifat marah.. :-
1.doa lah untuk hilangkan sifat mazmumah(marah antaranya)
2. sabar n lemah lembut
3. sentiasa muhasabah diri
4. sentiasalah ingat dengan peringatan yg diceritakan oleh Allah dlm Al-Quran..pahala org yg dpt mengawal diri dari marah..
1. dicela-lahir du luar kawalan,mengikut nafsu,memaki hamun,memukul dll
2. dipuji-apabila mempertahankan hak,melihat kemungkaran dan apa yg dibenci oleh Allah..
berdasarkan hadith:
Sabda Nabi SAW “Apabila seseorang kamu marah dalam keadaan berdiri hendaklah dia duduk, jika masih tidak hilang kemarahannya hendaklah dia berbaring secara mengiring”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)
bnyk hadith pasal marah ni..leh cri lg
n..bila marah tu tenang2kan diri sebab:-
Rasulullah pernah menerangkan: “Bahawa kemarahan itu dari syaitan. Dan sesungguhnya syaitan itu dijadikan dari api. Api hanya dapat dipadam dengan air. Apabila marah oleh seseorang kamu maka hendaklah ia berwudhuk”.
istighfar bnyk2..

terdapat beberapa citi tuk hilangkan sifat marah.. :-
1.doa lah untuk hilangkan sifat mazmumah(marah antaranya)
2. sabar n lemah lembut
3. sentiasa muhasabah diri
4. sentiasalah ingat dengan peringatan yg diceritakan oleh Allah dlm Al-Quran..pahala org yg dpt mengawal diri dari marah..
Tuesday, May 15, 2012
mcm family ja.. suka
baru balik dr meeting ank negeri td.. mudah-mudahan semuanya berjalan dengan baik esok hari..
seronok bila ukhuwah tu rapat..mcm satu family.. :)
moga ukhuwah ini kekal dan baik.. tp pergaulan tu tetap dijaga.. :) :)
Saturday, April 21, 2012
no topic!(xda la tu...)
hujung minggu mcm ni la nak rehat pun..roomate xda,ada midterm..so,tinggal la ak sorang2 kt dlm bilik ni.. :)
tapi bukan saja2 relaks...tu~ esemen2 sedang menunggu giliran ak nak kena layan 'mereka' semua.. hehe
lapar..dh mkn..mkn biskut ja pagi2 ni.. erm,lega skit leh rehat2.. mnggu ni agk sibuk.(mcm la org lain xcbuk)
mcm ni la kehidupan di kampus ye..sibuk dengan kelas n kelas sampai ke petang pulak kadang tu. surely penat. malam ada aktiviti lain pula. meeting sana meeting sini.. last2 skali bilik berselerak.. haha
erm,nampak sangat xreti lagi nak uruskan masa dengan baik. biasa la bro~ xda yg perfect. so,ngah ajar diri ni susun jadual masa dengan baik.. insyaALLAH lebih baik..
nanti lagi sibuk rasanya.. bila ada amanah,tanggungjawab..kena usaha tunaikan ia dengan baik.. Ya Allah,kuatkanlah hati ini ia Allah..permudahkanlah segala urusanku.. :)
erm...
.....
..
tah tahu nak tulis pe lagi dah.. xda topik loh.. topik cepu mas?(means LOVE la)
malas la nak cerita pasal tu..nothing pun.. hehe (^_^)
ok..itu saja.. boring kan?entah apa2 la saya tulis rini..ish2.. ok,nak hilangkan boring (wt esemen la)
hehe.. ~senyum2 nah~
tapi bukan saja2 relaks...tu~ esemen2 sedang menunggu giliran ak nak kena layan 'mereka' semua.. hehe
lapar..dh mkn..mkn biskut ja pagi2 ni.. erm,lega skit leh rehat2.. mnggu ni agk sibuk.(mcm la org lain xcbuk)
mcm ni la kehidupan di kampus ye..sibuk dengan kelas n kelas sampai ke petang pulak kadang tu. surely penat. malam ada aktiviti lain pula. meeting sana meeting sini.. last2 skali bilik berselerak.. haha
erm,nampak sangat xreti lagi nak uruskan masa dengan baik. biasa la bro~ xda yg perfect. so,ngah ajar diri ni susun jadual masa dengan baik.. insyaALLAH lebih baik..
nanti lagi sibuk rasanya.. bila ada amanah,tanggungjawab..kena usaha tunaikan ia dengan baik.. Ya Allah,kuatkanlah hati ini ia Allah..permudahkanlah segala urusanku.. :)
erm...
.....
..
tah tahu nak tulis pe lagi dah.. xda topik loh.. topik cepu mas?(means LOVE la)
malas la nak cerita pasal tu..nothing pun.. hehe (^_^)
ok..itu saja.. boring kan?entah apa2 la saya tulis rini..ish2.. ok,nak hilangkan boring (wt esemen la)
hehe.. ~senyum2 nah~
Subscribe to:
Posts (Atom)
